By : Shivani Popat Sitar
|
November 26, 2024

Vocabulary:

Students should know both the spelling and the meaning of the following words. These words can be found in their French duo-tang:

  • des pupitres (desks)
  • des crayons (pencils)
  • des chaises (chairs)
  • des gommes (erasers)
  • des bouteilles d’eau (water bottles)
  • des crayons de couleur (colored pencils)
  • des dossiers (folders)
  • des cahiers (notebooks)
  • des craies (chalk)
  • des stylos (pens)
  • un tableau noir (blackboard)
  • des papiers (papers)
  • des affiches (posters)
  • un ordinateur (computer)
  • des ciseaux (scissors)

Sentence Formation:

Students should be able to make sentences using the verb avoir (to have) in the present tense with these vocabulary words. For example:

  • J’ai un stylo. (I have a pen.)
  • Nous avons des crayons de couleur. (We have colored pencils.)
  • Ils ont des gommes. (They have erasers.)
  • Elle a un ordinateur. (She has a computer.)

Sample Test:

Spelling test (know how to spell the words)

Translate the following sentences into French:

  • I have a pencil.
    (Answer: J’ai un crayon.)
  • We have chairs.
    (Answer: Nous avons des chaises.)
  • He has a blackboard.
    (Answer: Il a un tableau noir.)
  • They have colored pencils.
    (Answer: Ils ont des crayons de couleur.)
  • She has scissors.
    (Answer: Elle a des ciseaux.)